مقالات ترجمه شده رشته داده کاوی - 2019
اخرین اخبار تازه های رشته کامپیوتر و منابع علمی ISI
مقالات ترجمه شده رشته داده کاوی - 2019
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:11


مقالات داده کاوی با ترجمه -2019
 

Translate this page
در این صفحه شاهد لیست جدیدترین مقالات ترجمه شده رشته داده کاوی (Data Mining) از مجلات معتبر ... ترجمه مقالات درباره مدیریت ارتباط با مشتری CRM - سال 2019.
دانلود رایگان مقاله ISI داده کاوی به زبان انگلیسی - 2019

 

Translate this page
دانلود رایگان مقاله ISI داده کاوی (Data Mining) به زبان انگلیسی از جدیدترین نشریات معتبر با فرمت pdf. ... همچنین برای مشاهده مقالات ترجمه شده داده کاوی اینجا کلیک نمایید. 4 ماه قبل · elsevier .... دانلود رایگان مقالات ژورنالی کامپیوتر - 2019. 6 ماه قبل ...
دانلود رایگان مقاله ISI داده کاوی به زبان انگلیسی - 2019- صفحه 2 از 3 ...
 

Translate this page
دانلود رایگان مقاله ISI داده کاوی (Data Mining) به زبان انگلیسی از جدیدترین نشریات معتبر با ... همچنین برای مشاهده مقالات ترجمه شده داده کاوی اینجا کلیک نمایید.
دانلود مقالات ISI داده‌کاوی: 3216 مقاله isi انگلیسی + ترجمه فارسی - 2019
 

Translate this page
دانلود مقالات isi انگلیسی درباره داده‌کاوی با ترجمه فارسی - مقالات الزویر ساینس دایرکت Science ... دانلود متن کامل مقاله ISI 9 صفحه سال انتشار : 2019 سفارش ترجمه.
مقالات ISI داده کاوی : 334 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی 2019
 

Translate this page
داده کاوی، پایگاه‌ها و مجموعه‌های حجیم داده‌ها را در پی کشف واستخراج دانش، مورد تحلیل و کند و کاوهای ماشینی (و نیمه‌ماشینی) قرار می‌دهد. این گونه مطالعات و کاوش‌ها را به واقع ...
Missing: 2019 ‎| ‎Must include: ‎2019
دانلود مقاله Data mining مقالات انگلیسی با ترجمه PDF -  .
 

Translate this page
دانلود رایگان مقالات همراه با ترجمه فارسی Data mining از ژورنال ها و کنفرانس های ScienceDirect و Springer ، ACM، EBSCO، Proquest، Wiley ... با استفاده از مهندسی کانزایی و داده کاوی به منظور طراحی سرویس تحویل Doortodoor. 797 K. 0. 07/02/2019 ...
دانلود ترجمه مقاله تکنیک ها و کاربردهای داده کاوی - 2019
 

Translate this page
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ISI با ترجمه فارسی "تکنیک ها و کاربردهای داده کاوی – بازبینی یک دهه از 2000 تا 2011" مقاله ترجمه شده کامپیوتر.
دانلود ترجمه مقاله کاربرد روش های داده کاوی -2019
 

Translate this page
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ISI با ترجمه فارسی" کاربرد روش های داده کاوی برای شناسایی شاخص های عملکرد کلیدی مرتبط" مقاله ترجمه شده.
دانلود رایگان مقالات انگلیسی مدیریت سال ۲۰۱۹  با ترجمه تخصصی ...
 

Translate this page
دانلود رایگان مقالات انگلیسی مدیریت سال 2019 2018 با ترجمه تخصصی دانلود مقاله ... مقالات انگلیسی ترجمه شده مدیریت ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به لیست اضافه شد مقاله بیس ...... M457- دانلود مقاله انگلیسی مدیریت با ترجمه ۲۰۱۳: داده کاوی حوزه محور در مدیریت ...
مقالات ترجمه شده رشته داده کاوی - 2019
 

Translate this page
دانلود مقالات ترجمه شده رشته داده کاوی (دانلود رایگان مقاله انگلیسی PDF + ترجمه فارسی word)
 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقالات ترجمه شده رشته داده کاوی2019 ,
مقاله ترجمه شده رباتیک - 2018
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:43

 

چکیده

از قرن بیستم به مدت ۹۰ سال تعداد برنامه های حق ثبت برای ربات های هوشمند صنعتی در سراسر جهان همچنان به سرعت در حال رشد است، موارد فنی جدید در حال پدیدار شدن هستند، فناوری مرتبط بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، توسعه و تحقیقات مربوطه به سرعت در حال رشد هستند. مستندات مربوط به حق ثبت منبع بسیار مهمی از اطلاعات فنی و علمی می باشند، که چه در صورتی که مربوط به موارد بکار گیری حق ثبت، اعلام موضوع، یا توسعه ی محصولات جدید باشند، به طور غیر قابل جدا شدنی با مباحث تخلف حق ثبت سر و کار دارند. کاربران معمولی می خواهند پایگاه داده را به دقت انتخاب کرده، به اطلاعات حق ثبت مورد نیاز به سرعت، به طور جامع و دقیق دسترسی داشته باشند که نیاز به در اختیار داشتن دامنه ی پایگاه داده ی مربوطه و درک مزایا و معایب هر پایگاه داده دارد. (۲)

حق ثبت ربات های صنعتی هوشمند پلتفرمی را در زمینه ی پایگاه داده ی حق ثبت در غربالگری، پاکسازی، پرداخت، پردازش جستجو می کند تا یک پایگاه داده ی حق ثبت های موضوعی را تشکیل دهد. پایگاه داده ی حق ثبت شامل داده های اولیه، داده های افزایشی و داده های زمینه ی فنی به همراه پلتفرم نرم افزاری برای نصب محلی سرویس می شود.

کلمات کلیدی: ربات های صنعتی هوشمند؛ جستجوی حق ثبت؛ پلتفرم پایگاه داده؛ پایگاه داده ی حق ثبت؛ داده های اولیه؛ داده های افزایشی.

————————————
عنوان اصلی مقاله :   Research on the Construction of Search Database Patent Platform for Intelligent Industrial Robots

ترجمه فارسی عنوان :   پژوهش درباره ی ساخت پلتفرم جستجوی پایگاه داده حق ثبت برای ربات های صنعتی هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۷ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده رباتیک - 2018,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:39

 

چکیده

ما یک پیاده سازی مبتنی بر آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز ارائه می دهیم، که یک بلوک سازنده اصلی در بسیاری از کاربردها مانند نظارت تصویری و دریایی است. پیاده سازی ما، یک طراحی سخت افزار سطح سیستمی کامل است که به زبان توصیف سخت افزار، تشریح شده و در هیئت ارزیابی قابل اعتماد DE2-115 تایید شده است. هدف اولیه ما، مطالعه عملکرد قابل دستیابی با یک پیاده سازی مبتنی بر تراشه FPGA با انتهای پایین، می باشد. علاوه بر این، ما مالکیت پروژه را به طور کامل، به عموم واگذار می کنیم. ما امیدواریم که این امر، سایر محققان را قادر سازد تا به آسانی پژوهش را تکرار کرده و نتایج خود را با نتایج ما مقایسه نمایند و این موجب تشویق و تسهیل پژوهش های آتی و ایده های آموزشی در زمینه پردازش تصویر، بینایی رایانه، و طراحی دیجیتال و نمونه سازی پیشرفته FPGA گردد.

کلمات کلیدی:  تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی  ، منبع آزاد

————————————
عنوان اصلی مقاله : An efficient and cost effective FPGA based implementation of the Viola-Jones face detection algorithm

ترجمه فارسی عنوان :  یک پیاده سازی موثر و مقرون به صرفه مبتنی بر FPGA از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه :۱۵ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2018
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:38

چکیده

به سبب کاربرد موفقیت آمیز الگوی باینری محلی (LBP)، در این مقاله، ما مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدیدی برای تشخیص چهره و عابر پیاده بر مبنای چند نقشه کانال، را ارائه می دهیم. محاسبه الگوی باینری محلی، از دو مرحله تشکیل می شود، مشخصه تفاضلی پیکسلی (PDF) و کدگذاری علامت مشخصه تفاضلی پیکسلی. مشخصه تفاضلی پیکسلی، اطلاعات افتراقی از ناحیه محلی ایجاد می کند که می تواند عملکرد آشکارساز عابرپیاده را بهبود بخشد، اما مرحله رمزگذاری، عملکرد را به علت خطای کوانتزه تنزل می دهد. اگرچه مشخصه تفاضلی پیکسلی، از نقشه های کانال اصلی، تمییز بیشتری ایجاد می کند، اما نسبت به نقشه های مشخصه اصلی، بعد بسیار بالاتری دارد و در نتیجه به هزینه محاسبه بالایی نیاز دارد. برای بررسی این مسئله، الگوی تفاضلی مجاورت پیکسل، می توانند با هر دو روش یادگیری نظارتی و غیرنظارتی، آموخته شود، که امکان کشف الگوهای تفاضلی پیکسلی دارای تمییز در ناحیه محلی و دستیابی به نتایج پیشرفته تر را فراهم می آورد. به طور خاص، روش ما، در ابتدا، نقشه های کانال تصویر را به نقشه های سلول با ادغام حداکثر، جمع می کند. آنگاه، مشخصه تفاضلی مجاورت پیکسل مبتنی بر نقشه های هر سلول کانال، محاسبه می شوند که در کدگذاری اطلاعات دارای تمییز در هر منطقه محلی مشارکت دارد و از بهبود عملکرد، سود می برد. علاوه بر این، ما سعی در یادگیری الگوهای آماری تفاضلی دارای تمییز با استفاده از تحلیل دارای تمییز خطی (LDA) و تحلیل مولفه اصلی (PCA) برای بهبود بیشتر عملکرد، داریم. دو مجموعه از آزمایشات، به ترتیب برای تشخیص عابرپیاده و تشخیص چهره، اجرا شده اند. مجموعه داده های INRIA، Caltech،  و ETH برای تشخیص عابرپیاده، و مجموعه داده های FDDB و AFW برای تشخیص چهره از چندنما، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج آزمایشی، نشان می دهند که روش ما در مقایسه با حالت های پیشرفته، که در ۲۰ فریم بر ثانیه، برای تصاویر ۴۸۰×۶۴۰، اجرا می شود، عملکرد بهتری دارد.

————————————
عنوان اصلی مقاله : A novel pixel neighborhood differential statistic feature for pedestrian and face detection

ترجمه فارسی عنوان :   یک مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدید برای تشخیص چهره و عابرپیاده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۴صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2018,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:42

 

چکیده

پیشرفت سریع سیستم های برق ایجاب می کند که شبکه های برق هوشمند کنترل بی وقفه و کنترل با ارتباط دوسویه و جریان های الکتریکی را تسهیل کنند. انتظار می رود که شبکه های هوشمند برق در آینده مدیریت نیروی قابل اعتماد و بهینه و با صرفه داشته باشند و ساختار گسترده ای را اجرا کنند . برای اینک روی این نیازها تمرکز کنیم در مورد برنامه های کامپیوتری ابری برای ساختار شبکه هوشمند یک بررسی جامع انجام دادیم ، این کار در سه حوزه انجام دادیم .: مدیریت انرژی ، مدیریت اطلاعات و ایمنی . در این حوزه ها در مورد استفاده از برنامه کامپیوتری ابری بحث خواهیم کردیم و در عین حال دستورالعمل هایی برای فرصت های پیشرفت شبکه هوشمند در آینده ارائه دادیم . همچنین چالش های مختلفی که درشبکه های هوشمند رایج رخ می دهد را روشن کردیم ( شبکه هایی که از برنامه کامپیوتری ابری استفاده نمی کنند) . ، که این چالش های با استفاده از محاسبه ابری رفع می شوند. در این بررسی نظرات کلی که درتحقیقات اخیر درمورد پیشرفت شبکه هوشمند وجود دارد را ادغام کرده ایم . همچنین مشکلاتی که در زمینه مدیریت انرژی ابری ،مدیریت اطلاعات و ایمنی شبکه هوشمند در تحقیقات اخیر وجود داشته را مشخص کرده ایم .

کلمات کلیدی : شبکه هوشمند ، برنامه کامپیوتری ابری ، شبکه میکرو ، کنتور هوشمند ، انتقال بار ، قیمت گذاری بدون وقفه ،واکنش درخواست پویا ف بررسی


عنوان اصلی مقاله :      Cloud Computing Applications for Smart Grid: A Survey

ترجمه فارسی عنوان :  نرم افزارهای کامپیوتری ابری برای شبکه برق هوشمند: بررسی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:   ۲۱۶۰۰ تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: شبکه هوشمند ، برنامه کامپیوتری ابری ، شبکه میکرو ، کنتور هوشمند ، انتقال بار ، قیمت گذاری بدون وقفه ،واکنش درخواست پویا ف بررسی,
مقاله ترجمه شده هوش مصنوعی _ شناسایی خط
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:40

چکیده

شناسایی متن دست خطی (HRT) اغلب خط به خط اجرا می‌شود: کدگشایی خطوط متنی بطور مستقل اجرا می‌شود. این روش جهت از بین بردن دقت تشحیص کلمات و مشخصه‌های نزدیک به مرزهای خطی، شناخته می‌شود. تحقیق کنونی این موضوع را از نقطه نظر مولفه مدلسازی زبان سیستم HTR بررسی می‌کند. بطور آشکارا، کمبود متن زبانشناسی، یکی از دلایل فقدان دقت است، اما یقینا، تنها عامل ایفا کننده نمی‌باشد. ما در جستجوی آشکارسازی این موضوع هستیم که کدام دامنه از این مسئله تحت تاثیر مولفه مدلسازی زبان سیستم است. در ابتدا بحث نمودیم که چگونه مدلهای زبان تطبیقی را توسعه دهیم که بطور معناداری باعث بهبود کلی اجرای HTR می‌شوند. سپس بر آرایش روش‌ها متمرکز شدیم تا دقت را در مرزهای خطی بهبود بخشیم. نتیجه نهایی، روشی کارآمد است که بطور معنادار باعث بهبود دقت HTR می‌شود بدون اینکه تغییری در تنظیم سیستم HTR اصلی ایجاد کند.

کلمات کلیدی: تطبیق دامنه، مدل N- گرم مرتبه بالاتر، شناسایی دست خط


عنوان اصلی مقاله :    Crossing the lines: making optimal use of context in line-based Handwritten Text Recognition

ترجمه فارسی عنوان :   تقاطع خطوط: کاربرد بهینه متن در شناسایی متن دست خطی براساس خط

تعداد صفحات انگلیسی:   ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۶ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۲۰۰۰   تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: تطبیق دامنه، مدل N- گرم مرتبه بالاتر، شناسایی دست خط,
مقاله تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:37

 

چکیده

ما یک پیاده سازی مبتنی بر آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز ارائه می دهیم، که یک بلوک سازنده اصلی در بسیاری از کاربردها مانند نظارت تصویری و دریایی است. پیاده سازی ما، یک طراحی سخت افزار سطح سیستمی کامل است که به زبان توصیف سخت افزار، تشریح شده و در هیئت ارزیابی قابل اعتماد DE2-115 تایید شده است. هدف اولیه ما، مطالعه عملکرد قابل دستیابی با یک پیاده سازی مبتنی بر تراشه FPGA با انتهای پایین، می باشد. علاوه بر این، ما مالکیت پروژه را به طور کامل، به عموم واگذار می کنیم. ما امیدواریم که این امر، سایر محققان را قادر سازد تا به آسانی پژوهش را تکرار کرده و نتایج خود را با نتایج ما مقایسه نمایند و این موجب تشویق و تسهیل پژوهش های آتی و ایده های آموزشی در زمینه پردازش تصویر، بینایی رایانه، و طراحی دیجیتال و نمونه سازی پیشرفته FPGA گردد.

کلمات کلیدی:  تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی  ، منبع آزاد

————————————
عنوان اصلی مقاله : An efficient and cost effective FPGA based implementation of the Viola-Jones face detection algorithm

ترجمه فارسی عنوان :  یک پیاده سازی موثر و مقرون به صرفه مبتنی بر FPGA از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه :۱۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی ، منبع آزاد,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:36

 

چکیده

به سبب کاربرد موفقیت آمیز الگوی باینری محلی (LBP)، در این مقاله، ما مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدیدی برای تشخیص چهره و عابر پیاده بر مبنای چند نقشه کانال، را ارائه می دهیم. محاسبه الگوی باینری محلی، از دو مرحله تشکیل می شود، مشخصه تفاضلی پیکسلی (PDF) و کدگذاری علامت مشخصه تفاضلی پیکسلی. مشخصه تفاضلی پیکسلی، اطلاعات افتراقی از ناحیه محلی ایجاد می کند که می تواند عملکرد آشکارساز عابرپیاده را بهبود بخشد، اما مرحله رمزگذاری، عملکرد را به علت خطای کوانتزه تنزل می دهد. اگرچه مشخصه تفاضلی پیکسلی، از نقشه های کانال اصلی، تمییز بیشتری ایجاد می کند، اما نسبت به نقشه های مشخصه اصلی، بعد بسیار بالاتری دارد و در نتیجه به هزینه محاسبه بالایی نیاز دارد. برای بررسی این مسئله، الگوی تفاضلی مجاورت پیکسل، می توانند با هر دو روش یادگیری نظارتی و غیرنظارتی، آموخته شود، که امکان کشف الگوهای تفاضلی پیکسلی دارای تمییز در ناحیه محلی و دستیابی به نتایج پیشرفته تر را فراهم می آورد. به طور خاص، روش ما، در ابتدا، نقشه های کانال تصویر را به نقشه های سلول با ادغام حداکثر، جمع می کند. آنگاه، مشخصه تفاضلی مجاورت پیکسل مبتنی بر نقشه های هر سلول کانال، محاسبه می شوند که در کدگذاری اطلاعات دارای تمییز در هر منطقه محلی مشارکت دارد و از بهبود عملکرد، سود می برد. علاوه بر این، ما سعی در یادگیری الگوهای آماری تفاضلی دارای تمییز با استفاده از تحلیل دارای تمییز خطی (LDA) و تحلیل مولفه اصلی (PCA) برای بهبود بیشتر عملکرد، داریم. دو مجموعه از آزمایشات، به ترتیب برای تشخیص عابرپیاده و تشخیص چهره، اجرا شده اند. مجموعه داده های INRIA، Caltech،  و ETH برای تشخیص عابرپیاده، و مجموعه داده های FDDB و AFW برای تشخیص چهره از چندنما، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج آزمایشی، نشان می دهند که روش ما در مقایسه با حالت های پیشرفته، که در ۲۰ فریم بر ثانیه، برای تصاویر ۴۸۰×۶۴۰، اجرا می شود، عملکرد بهتری دارد.

————————————
عنوان اصلی مقاله : A novel pixel neighborhood differential statistic feature for pedestrian and face detection

ترجمه فارسی عنوان :   یک مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدید برای تشخیص چهره و عابرپیاده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۴صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:24

چکیده

ما یک پیاده سازی مبتنی بر آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز ارائه می دهیم، که یک بلوک سازنده اصلی در بسیاری از کاربردها مانند نظارت تصویری و دریایی است. پیاده سازی ما، یک طراحی سخت افزار سطح سیستمی کامل است که به زبان توصیف سخت افزار، تشریح شده و در هیئت ارزیابی قابل اعتماد DE2-115 تایید شده است. هدف اولیه ما، مطالعه عملکرد قابل دستیابی با یک پیاده سازی مبتنی بر تراشه FPGA با انتهای پایین، می باشد. علاوه بر این، ما مالکیت پروژه را به طور کامل، به عموم واگذار می کنیم. ما امیدواریم که این امر، سایر محققان را قادر سازد تا به آسانی پژوهش را تکرار کرده و نتایج خود را با نتایج ما مقایسه نمایند و این موجب تشویق و تسهیل پژوهش های آتی و ایده های آموزشی در زمینه پردازش تصویر، بینایی رایانه، و طراحی دیجیتال و نمونه سازی پیشرفته FPGA گردد.

کلمات کلیدی:  تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی  ، منبع آزاد

————————————
عنوان اصلی مقاله : An efficient and cost effective FPGA based implementation of the Viola-Jones face detection algorithm

ترجمه فارسی عنوان :  یک پیاده سازی موثر و مقرون به صرفه مبتنی بر FPGA از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه :۱۵ صفحه

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی ، منبع آزاد,
مقاله انگلیسی رایگان تشخیص چهره با ترجمه 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:23

 

چکیده

به سبب کاربرد موفقیت آمیز الگوی باینری محلی (LBP)، در این مقاله، ما مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدیدی برای تشخیص چهره و عابر پیاده بر مبنای چند نقشه کانال، را ارائه می دهیم. محاسبه الگوی باینری محلی، از دو مرحله تشکیل می شود، مشخصه تفاضلی پیکسلی (PDF) و کدگذاری علامت مشخصه تفاضلی پیکسلی. مشخصه تفاضلی پیکسلی، اطلاعات افتراقی از ناحیه محلی ایجاد می کند که می تواند عملکرد آشکارساز عابرپیاده را بهبود بخشد، اما مرحله رمزگذاری، عملکرد را به علت خطای کوانتزه تنزل می دهد. اگرچه مشخصه تفاضلی پیکسلی، از نقشه های کانال اصلی، تمییز بیشتری ایجاد می کند، اما نسبت به نقشه های مشخصه اصلی، بعد بسیار بالاتری دارد و در نتیجه به هزینه محاسبه بالایی نیاز دارد. برای بررسی این مسئله، الگوی تفاضلی مجاورت پیکسل، می توانند با هر دو روش یادگیری نظارتی و غیرنظارتی، آموخته شود، که امکان کشف الگوهای تفاضلی پیکسلی دارای تمییز در ناحیه محلی و دستیابی به نتایج پیشرفته تر را فراهم می آورد. به طور خاص، روش ما، در ابتدا، نقشه های کانال تصویر را به نقشه های سلول با ادغام حداکثر، جمع می کند. آنگاه، مشخصه تفاضلی مجاورت پیکسل مبتنی بر نقشه های هر سلول کانال، محاسبه می شوند که در کدگذاری اطلاعات دارای تمییز در هر منطقه محلی مشارکت دارد و از بهبود عملکرد، سود می برد. علاوه بر این، ما سعی در یادگیری الگوهای آماری تفاضلی دارای تمییز با استفاده از تحلیل دارای تمییز خطی (LDA) و تحلیل مولفه اصلی (PCA) برای بهبود بیشتر عملکرد، داریم. دو مجموعه از آزمایشات، به ترتیب برای تشخیص عابرپیاده و تشخیص چهره، اجرا شده اند. مجموعه داده های INRIA، Caltech،  و ETH برای تشخیص عابرپیاده، و مجموعه داده های FDDB و AFW برای تشخیص چهره از چندنما، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج آزمایشی، نشان می دهند که روش ما در مقایسه با حالت های پیشرفته، که در ۲۰ فریم بر ثانیه، برای تصاویر ۴۸۰×۶۴۰، اجرا می شود، عملکرد بهتری دارد.

————————————
عنوان اصلی مقاله : A novel pixel neighborhood differential statistic feature for pedestrian and face detection

ترجمه فارسی عنوان :   یک مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدید برای تشخیص چهره و عابرپیاده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۴صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله انگلیسی رایگان تشخیص چهره با ترجمه 2017,
مقاله ترجمه شده هوش مصنوعی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 12:16

چکیده
مسیریابی در شبکه پویا یک فعالیت چالش انگیز است، چون توپولوژی شبکه ثابت نمی باشد. این مسئله در این بررسی با استفاده از الگوریتم موریانه ای  برای مد نظر قرار دادن شبکه هایی که از چنین بسته های اطلاعاتی استفاده می کنند، مطرح می گردد. مسیرهای ایجاد شده توسط انت (موریانه)  به عنوان داده ورودی برای الگوریتم ژنتیک می باشد. الگوریتم زنتیکی مجموعه ای از مسیرهای مناسب را پیدا می کند. اهمیت استفاده از الگوریتم موریانه ای  کاهش اندازه جدول مسیر می باشد. اهمیت الگوریتم زنتیک بر مبنای اصل تکامل مسیرها به جای ذخیره مسیرهای از پیش محاسبه شده می باشد.
کلیدواژه: مسیریابی، الگوریتم موریانه ای ، الگوریتم ژنتیکی، معبر، جهش
———————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Routing in Dynamic Network using Ants and Genetic Algorithm

ترجمه فارسی عنوان: مسیر یابی در شبکه پویا با استفاده از الگوریتم ژنتیک و الگوریتم موریانه ای

تعداد صفحات انگلیسی: ۷  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مسیریابی، الگوریتم موریانه ای ، الگوریتم ژنتیکی، معبر، جهش,
مقاله ترجمه شده
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:11

 

خلاصهالگوریتم پیشنهاد داده شده مزیت هایی را از روش منطق فازی جفت شده و یادگیری Q برای برآورده ساختن نیازهای مربوط به هدایت کردن خودکار دریافت کرده است. سپس قوانین فازی یک تصمیم گیری و یک چارچوب کاری قابل قبول را برای مدیریت کردن عدم اطمینان ها فراهم می سازد و همچنین اجازه استفاده کردن از دانش سلسله واری را نیز می دهد. ساختار دینامیکی مربوط به یادگیری Q آن را به صورت یک ابزار متعهد در آورده است که تنظیم کننده پارامترهای تداخل فازی در زمانی است که دانش کمی در این زمینه وجود دارد یا اصلا وجود ندارد که در این صورت در سراسر دنیا در دسترس می باشد. ربات در سر تا سر دنیا به صورت مجموعه ای از جفت ها با فعالیت حرکتی مدل شده است. برای هر وضعیت فازی شده، برخی از فعالیت های پیشنهاد داده شده وجود دارد. وضعیت ها مرتبط با فعالیت های منطبق آن ها از طریق قوانین فازی می باشد که خود براساس استدالال انسانی هستند. ربات فعالیت تحریک شده بیشتری را برای هر وضعیت از طریق آزمایش های آنلاین انتخاب می کند. کارایی مربوط به روش پیشنهاد داده شده از طریق آزمایش هایی براساس ربات شبیه سازی شده Khepera موجود می باشد.

کلمات کلیدی: یادگیری Q فازی- هدایت کردن خودکار- ربات Khepera

———————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  A Fuzzy Q-Learning Approach to Navigation
of an Autonomous Robot

ترجمه فارسی عنوان: روش یادگیری فازی Q برای هدایت کردن ربات خودکار

تعداد صفحات انگلیسی: ۶  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۸۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: یادگیری Q فازی،هدایت کردن خودکار،ربات ,
مقاله ترجمه شده پروژه های نرم افزار
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:10

چکیده

برنامه ریزی پروژه های توسعه نرم افزار ،یک کار مرکزی، غیر بدیهی و پر هزینه برای شرکت های نرم افزار است . این کار معاف از تصمیم گیری های اشتباه ناشی از محدودیت های ذاتی انسان در مدیران پروژه نیست. در این مقاله، ما یک رویکرد تکاملی دانش بنیان با هدف کمک به مدیران پروژه در مراحل اولیه برنامه ریزی پروژه های نرم افزاری ارائه می دهیم.  برای برنامه ریزی پروژه نرم افزاری ، این رویکرد به طور خودکار برنامه های عملی برای پروژه طراحی می کند و هر برنامه طراحی شده رادر نظر داشتن هدف بهینه سازی که اولویت  مدیران در مرحله مذکور می باشد، ارزیابی می کنند. هدف ما این است که موثرترین مجموعه از کارکنان را به هر یک از فعالیت های پروژه واگذار کنیم. برای این منظور، ارزیابی برنامه های طراحی شده در رویکرد ما بر اساس دانش موجود در مورد صلاحیت کارکنان درگیر در هر برنامه، توسعه پیدا کرده. این دانش از اطلاعات پیشین در مورد مشارکت کارکنان در پروژه های در حال اجرا ناشی می شود. به منظور بررسی عملکرد رویکرد تکاملی مان، آزمایش های محاسباتی توسعه یافته ای بر روی هشت مجموعه مختلف نمونه مسأله ارائه نموده ایم. نتایج به دست آمده امیدوار کننده است از آنجا که این رویکرد به حد مطلوب از تاثیر گذاری در هفت مجموعه از هشت مجموعه ذکر شده، و سطح بالایی از تاثیرگذاری در مجموعه باقی مانده دست یافت.

کلمات کلیدی: برنامه ریزی پروژه ، پروژه های نرم افزار ، تخصیص منابع انسانی ، منابع چند مهارتی ، تاثیرگذاری های ناهمگن ، الگوریتم های ژنتیک

—————————————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  A knowledge-based evolutionary assistant to software development project scheduling

ترجمه فارسی عنوان: یک کمک تکاملی دانش بنیان به برنامه ریزی پروژه توسعه نرم افزار

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: برنامه ریزی پروژه ، پروژه های نرم افزار ، تخصیص منابع انسانی ، منابع چند مهارتی ، تاثیرگذاری های ناهمگن ، الگوریتم های ژنتیک,
مقاله ترجمه شده کنترل کننده فازی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:7

 

خلاصهیکی از چالش های پیش رو در زمینه رباتیک های متحرک می باشد که دارای توانایی برای هدایت کردن خودکار هستند. این یک کار دشوار می باشد که نیاز به مدل سازی کامل محیط و کنترل کننده های هوشمند دارد. این مقاله نشان دهنده یک روش هدایت کردن هوشمند برای یک ربات خودکار و موبایل است که تنها نیاز به سیگنال اسکالر به عنوان فیدبکی دارد که نشان دهنده کیفیت مربوط به فعالیت به کار رفته است. به جای برنامه ریزی کردن یک ربات، ما به آن اجازه یادگیری روش خودش را می دهیم. الگوریتم یادگیری Q  برای یادگیری تقویتی برای هدایت کردن ربات متحرک توسط وضعیت ها و فضاهای فعالیت مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور بهبود بخشیدن به کارایی های مربوط به ربات متحرک، یک بهینه شدن مربوط به کنترل کننده های فازی برای هدایت کردن ربات براساس دانش اولیه معرفی شده توسط یک سیستم متداخل فازی مورد بحث قرار گرفته است و بنابراین رفتار اولیه قابل قبول می باشد. کارایی مربوط به این روش بهینه شده توسط شبیه سازی تغییر می یابد.

کلمات کلیدی: ربات متحرک، سیستم هوشمند، کنترل کننده فازی، یادگیری Q-  یادگیری Q فازی

——————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:   Intelligent Systems based on Reinforcement Learning and Fuzzy Logic Approaches, “Application to Mobile Robotic”

ترجمه فارسی عنوان: سیستم های هوشمند براساس تقویت روش های یادگیری و منطق فازی، قابل کاربرد برای رباتیک متحرک

تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۸۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: ربات متحرک، سیستم هوشمند، کنترل کننده فازی، یادگیری Q- یادگیری Q فازی,
مقاله ترجمه شده رشته هوش مصنوعی 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:11

چکیده – سن انسان، به عنوان یکی از خصوصیات شخصی مهم، می تواند مستقیما توسط طرح های متمایزی که از حالت چهره ناشی می گردد، تشخیص داده شود. به دلیل پیشرفت های سریع در برنامه های گرافیکی کامپیوتری و دید ماشینی، ترکیب سنی بر مبنای کامپیوتر و تخمین آن از طریق صورت امروره به عنوان یک موضوع رایج مشخص بوده که این به دلیل ازدیاد برنامه های کاربردی در دنیای واقعی همانند هنرهای بدیعی، مدیریت ارتباط با مشتری بصورت الکترونیکی، کنترل امنیتی و بررسی های نظارتی، زیست سنجی، سرگرمی و هنرهای تزیینی می باشد. ترکیب سنی به معنی تفسیر تصویری از چهره با توجه به مبحث زیباشناسی به همراه سن طبیعی  و تاثیرات جوان سازی چهره بر روی صورت افراد می باشد. تخمین سن چهره افراد به صورت اتوماتیک یا در نظر گرفتن سن دقیق یا گروه سنی مربوط به چهره افراد می باشد. با توجه به دقت و پیچیدگی، هر دو مسئله دارای جذابیت بوده و برای طراحان سیستم برنامه های کاربردی بر مبنای کامپیوتر به عنوان یک چالش می باشد. تلاش های زیادی در بخش های آکادمیک و صنعتی در طی چند دهه گذشته به این موضوع اختصاص داده شده است. در این مقاله، ما به بررسی تکنیک های امروزی در ترکیب سنی مربوط به چهره افراد و موضوع تخمین آن می پردازیم. مدل های کنونی، الگوریتم های رایج، عملکرد سیستم، مشکلات فنی، پایگاه داده رایج مرتبط به روند پیری، پروتکل های ارزیابی، و دستورالعمل های آینده نوید بخش توسط بحث های نظامند مد نظر قرار می گیرند.
کلیدواژه- روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش
————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Age Synthesis and Estimation via Faces: A Survey

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب سنی و برآورد سن از طریق چهره: پژوهشی

تعداد صفحات انگلیسی:   ۲۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۴۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش,
مقاله ترجمه شده هوش مصنوعی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:16

چکیده – سن انسان، به عنوان یکی از خصوصیات شخصی مهم، می تواند مستقیما توسط طرح های متمایزی که از حالت چهره ناشی می گردد، تشخیص داده شود. به دلیل پیشرفت های سریع در برنامه های گرافیکی کامپیوتری و دید ماشینی، ترکیب سنی بر مبنای کامپیوتر و تخمین آن از طریق صورت امروره به عنوان یک موضوع رایج مشخص بوده که این به دلیل ازدیاد برنامه های کاربردی در دنیای واقعی همانند هنرهای بدیعی، مدیریت ارتباط با مشتری بصورت الکترونیکی، کنترل امنیتی و بررسی های نظارتی، زیست سنجی، سرگرمی و هنرهای تزیینی می باشد. ترکیب سنی به معنی تفسیر تصویری از چهره با توجه به مبحث زیباشناسی به همراه سن طبیعی  و تاثیرات جوان سازی چهره بر روی صورت افراد می باشد. تخمین سن چهره افراد به صورت اتوماتیک یا در نظر گرفتن سن دقیق یا گروه سنی مربوط به چهره افراد می باشد. با توجه به دقت و پیچیدگی، هر دو مسئله دارای جذابیت بوده و برای طراحان سیستم برنامه های کاربردی بر مبنای کامپیوتر به عنوان یک چالش می باشد. تلاش های زیادی در بخش های آکادمیک و صنعتی در طی چند دهه گذشته به این موضوع اختصاص داده شده است. در این مقاله، ما به بررسی تکنیک های امروزی در ترکیب سنی مربوط به چهره افراد و موضوع تخمین آن می پردازیم. مدل های کنونی، الگوریتم های رایج، عملکرد سیستم، مشکلات فنی، پایگاه داده رایج مرتبط به روند پیری، پروتکل های ارزیابی، و دستورالعمل های آینده نوید بخش توسط بحث های نظامند مد نظر قرار می گیرند.
کلیدواژه:  روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش
————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Age Synthesis and Estimation via Faces: A Survey

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب سنی و برآورد سن از طریق چهره: پژوهشی

تعداد صفحات انگلیسی:   ۲۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۴۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش,
مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر – گرایش هوش مصنوعی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:41

 

چکیده
در این مقاله، یک الگوریتم ژنتیک با یک مکانیسم انتخابی ترکیبی برای سرعت دادن به رمزگذار فراکتال پیشنهاد شده است. ابتدا، همه بلوک های تصویر از جمله بلوکهای دامنه و بلوک های طیف به سه دسته طبقه بندی شده اند: لبه افقی / عمودی، و لبه صاف / مورب ، با توجه به ضرایب تبدیل کسینوسی گسسته (DCT) آنها. پس از آن، در طول تکامل GA، جمعیت هر نسل به دو دسته از هم جدا شده است: یک دسته برتر و یک دسته تحتانی، با توجه به اینکه آیا نوع کروموزوم همانند بلوک دامنه است تا کد گذاری بشود یا نه. مکانیسم انتخابی ترکیبی پیشنهاد شده توسط ما برای انتخاب پدر و مادر مناسب از دو دسته به منظور کاهش تعداد محاسبات MSE و حفظ کیفیت تصویر بازیابی استفاده شده است. نتایج تجربی نشان می دهد، از آنجا که تعداد محاسبات MSE در روش پیشنهادی GA در حدود نیمی از روش GA مرسوم است، زمان کدگذاری برای روش GA پیشنهادی کمتر از روش GA مرسوم می باشد. برای کیفیت تصویر بازیابی، روش GA پیشنهادی تقریبا همانند روش GA مرسوم است یا فقط دارای کمی محوشدگی است. علاوه بر این، در مقایسه با استفاده از روش جستجوی کامل، سرعت کدگذاری روش GA پیشنهادی حدود ۱۳۰ بار سریع تر از روش جستجوی کامل است، در حالی که کیفیت بازیابی تصویر هنوز هم نسبتا قابل قبول است
——————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Genetic algorithm with a hybrid select mechanism for fractal image compression

ترجمه فارسی عنوان: الگوریتم ژنتیک با یک مکانیسم انتخابی ترکیبی برای فشرده سازی تصویر فرکتال

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۲۰  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۸۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: الگوریتم ژنتیک ، فشرده سازی تصویر فرکتال ، ضرایب تبدیل کسینوسی گسسته (DCT),

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد